tisdag 30 juli 2013

Dessa djur...


Förra veckan när dom kom flygandes och landade på min åker var dom två.
Tittar ni noga långt bort så syns dom som små prickar.
Dom står och trumpetar på mornarna utanför mitt fönster.
Men nu är dom tre!
Såg dom alla tre idag Men när jag hämtade kameran försvann dom i ett nafs. Dom har sin unge med sig nu som har lärt sig flyga. Man såg tydligt att det var en unge för den har inte fått dom vita markeringarna på huvudet än.

Så roligt att dom fick en unge i år. Ifjol var dom ensamma när hösten kom och dom for iväg. För det är nog ett konststycke och föda upp fågelungar på marken när mårdhundarna härjar på i skogen.

Andra otäcka djur har också gjort sig påminda hos oss!
 För nu är det konstaterat att Lennart har BORRELIA!
Han har tagit prov på det och igår ringde läkaren honom och sade att han hade höga värden av borrelia. Därför hans värk i höfterna och så har han känt sig förkyld med ont i halsen och så går han och nyser mest hela tiden.

Det är ju alltid bra att få en diagnos så dom vet orsaken men man börjar bli trött på den där sjukan. I går var Christina o Louise här hos mej och bägge lider av borrelia. Även min broder har måst fått antibiotika intravenöst för det.
Dom får väl bilda en borrelia klubb. Det är bara jag som är ensam i TBE klubben för jag känner ingen annan som haft det än så länge...

Inga kommentarer: