onsdag 22 december 2010

Strax klappat och klart...

Inget julstress här inte.
Snart är alla klapparna inslagna och man försöker ju dämpa ner sig och det är nog inte så svårt.
Jag vill att julen skall hållas på en sån nivå att ingen skall behöva gå och må dåligt för att man inte kan köpa dyra klappar, det kan räcka bra med en tandkrämstub 'typ'

Nu har min snöslunga varit hemma en vecka, o tametusan det har snöat hela tiden. Han har inte gjort annat än skottat och plogat.
Nu får jag hoppas det är uppehåll i en vecka, nu kommer kylan krypandes tillbaka. Har kännts ganska bra med minus 5 till minus 8 grader men nu är det redan minus 15 här och värre lär det nog bli till natten.

Och julgranen vår, herreminje säger jag! Den var så sned i foten så den går inte att hållas i julgransfoten så nu måste vi surra fast de i en gardinstång, Och inte gick det att dölja fulheten med krimskrams heller.
Den lockar fram skratt i alla fall.

Tror säkert Petra o Pålle har en fin gran att njuta av på julafton för där skall jag uppehålla mig då.
Det enda jag fått order om att göra är 'Jansson' så inget stress med maten heller.
Så tänker jag fortsätta att hålla mej borta från sockrat julgodis och annat onyttigt...

Inga kommentarer: