onsdag 15 december 2010

Stackars rådjuren...

Nu har jag suttit och ringt runt till några bönder för att höra om dom har havre o sälja men det satt hårt inne.
Nu vill jag sätta ut lite till mina rådjur som smyger runt knutarna i jakt efter mat.
Jag fick napp på en bonde i Björsby och skulle få komma och hämta i helgen.
Helst hade jag hämtat det idag!!!

Nu har jag haft tur och klarat en vecka utan att bli insnöad. Idag hämtas mannen hem och i morgon skall det bli snöstorm. Så det passar bra.

Mest synd är det om Pålle om han skall bila upp från södra Sverige i snöstormen i morgon. Hoppas han har förstånd att sticka hem redan idag...

2 kommentarer:

Nellyhulda sa...

När jag matade sjöfåglar på vårvintern köpte vi från Ab Lantbruk för 10 e säcken tror jag, tycker att det inte var så hutlöst??/ Gitta

pålle sa...

Är hemma.