måndag 27 december 2010

Fullt i täppan...

Ja nu har jag fått rådjuren till mej, med råge!

Full cirkus på kvällarna runt skottkärran som jag fyllt upp med äppel, potatisskal och havre.
Eftersom det är så mycket snö som jag inte kan pulsa i så satte jag kärran under äppelträdet där jag har all fågelmat, det tog nån dag men sedan hittade dom dit och nu verkar det som dom har vissa tider.

Först på kvällen kommer det en familj tror jag, dom är ialla fall tre stycken i varierande storlekar och efter dem så kommer dom dit en och en. Men när utebelysningen slocknar vid halv tolv så blir det svårt att se dem. Fast någonting som jag inte räknade med är att dom skiter o pissar också!!!

I morse tyckte Sigge att det var kul att få rulla sig i en pisspöl, suck...

Ibland undrar jag, tänk om dom föräter sig? Fast jag kommer nog att ha dom fetaste rådjuren i Söderby.
Får väl hoppas att man kan få en sadel eller ett lår av jägarna inkommande höst. Detta år blev man utan fast dom smög med hund under mina äppelträd.

Hoj hoj, nu fortsätter snön att falla så jag måste ut och skuffa bort det värsta framför dörren och så måste jag ta ut opeln och hålla vägen någorlunda körbar tills min snöslunga kommer på ledigt.
med min lilla bil tror jag inte jag kommer fram, vågar inte ens försöka...

God forsättning på dom sista skälvande dagar på detta år och denna månad som går till historien som den kallaste på över 110 år.

Inga kommentarer: