söndag 25 juli 2010

Tropikvärme!

Tänk klockan är nu strax 22.00 pip, och termometern visar på 23,4 grader.
Detta är tropikvärme!!!

Var just ut på en skogspromenad med Sigge och han orkade knappt springa runt, tungan hängde som en lång slips på honom.

Har jag överlevt så här långt skall jag nog klara resten också. Lennart skall ha semester i augusti för då brukar det allid vara fint väder säger han, fast jag undrar om det skiter sig för honom denna augustimånad, för nån gång måste denna värme ge upp.

Inte ett endaste åskbuller har jag hört denna sommar, sett bara en orm och en igelkott.
Har dom torkat bort?

Nu är det 14 dagar kvar tills jag skall få min första reservdel om allt går bra och alla infektioner håller sig på avstånd. I morgon skall jag fara och låna kryckor till mej så jag kan träna upp mig så jag skuttar snabbt fram sedan så dom skickar hem mej fortast möjligt.

Så undrar jag om man kan få nån sömn i natt? Eller om man får fnatt.
Det återstår att se...

2 kommentarer:

Nellyhulda sa...

Du har sett fel, här är det 20,8!
Kan det skilja så mycket mellan stan o Lemland??

Anonym sa...

Jo jag läste en 3 till en åtta!!!
Kanske man har fått värmeslag och inte ka se klart. Skall genast ändra det.