fredag 23 juli 2010

Gnissel gnissel...

Det har gnisslat som tusan i holken utanför sovrumsfönstret på morgonen, även under dagen och jag har gått och väntat, att när skall dom där blåmesungarna lämna boet?
Har hållit utkik varje morgon ifall jag skulle få se det ske.
I morse for jag in till stan och när jag kom hem efter två timmar då var det tyst.
En fågelunge hittade jag död på asfalten vid trappan, och mördaren var säkert min gulleplutt Kasimir!!!

I kväll i det sköna vädret gick jag ut och satte mig med mina djur och nu var det fart på ett nytt gnissel!

Syrsorna, nu har dom vaknat till liv, och jag är glad varje år jag hör dem.
Förr sade dom att man kunde inte höra dem efter femtio 'typ'

Så dom får gärna gnissla på för mig.
Nu skall jag gå och gnissla i bädden....

3 kommentarer:

catti sa...

hej på er . har ni firat ngt i hemma? hörde en snutt av firarprogrammet i radion o där gratta Berit till Lennart men jag hörde aldrig varför.
men jag säger väl oxå grattis!!!!

Anonym sa...

Ähh, han fyller bara 61 på måndag...
Men er fina firarbild Cattis, har hamnat i min klippbok!

catti sa...

ÅHH Inger du är gullig!!!vi hade en helt underbar resa. satt i kväll nu o tittade på alla foton på TV bild o det tar tid att smälta alla intryck vi fick. jag är inte bortskämd med att resa ensam o bara tänka på sig själv. har ju oftast rest med hundarna med o då är man ju alltid beroende av att anpassa sig efter dem.