fredag 18 juni 2010

Oj, vad fort dom försvann...

Flugorna!!!
Hoppas dom fryst ihjäl eller drunknat.

Bra städarväder blev det när det är fredag och man skall putsa fint inför stundande bröllopet i soffan i morgon.

Nog för att jag är en äkta rojalist men nu är det lite för mycket av det goda på TV och radio.
För att inte tala om fotbollen!!!!

Så i kväll tänker jag uppleva melodifestivalen och titta på den inbandade finalen.
När den sändes var vi på Rönnskär och jag hade nog radion bredvid sängen men jag sov och vaknade först när röstningen höll på och då blev jag klarvaken. Så jag missade inte vinnaren just då.

Orkar inte titta på allt inför bröllopet för det är mest ett ältande om det man redan har läst om.
Men i morgon skall jag bänka mig framför tvn med en flaska skumpa och fira att Vickan får sin prins. Hon kommer att vara vacker som en dag och när han ser henne hoppas jag hans öron kan stoppa munnen från att gå runt ...

När jag ser honom påminns jag om vitsen med den bredkäftade grodan som gick runt och frågade skogens djur vad dom äter. När han frågade lejonet så svarade han -jag äter små bredkäftade grodor, då frågade grodan med hopdragen mun -har du sett nån sån då?

Inga kommentarer: