fredag 4 juni 2010

Har ett problem!

Måste slänga två årgångar av tidningen Allers, det smärtar i mitt hjärta att bara kasta dom i en konteiner. Har lovet mig själv att inte samla på mig för mycket tidningar.

Varför undrar ni det är väl bara att slänga?

Så enkelt är det inte!
När jag var barn så fick vi av en granntant årgångar av Allers, och vad vi läste dem. I början kunde jag inte läsa men mamma läste alltid 'Nalle o Lisa' för Håkan o mej fast hon ändrade namnen till våra och vad spännande det var. När jag blev äldre o kunde läsa så kunde inte mamma hålla sig utan berättade att hon läste en så bra roman som hette 'Barn 312'
Då började jag läsa den och sedan var jag fast i romanernas värld!

Vilka romaner jag läste, dom sitter i huvudet än. Många har jag kvar och läst om dom sedan de började släppa ut Allers pocketböcker, kan inte slänga en enda.

När vi inte fick tidningen mer av granntanten så prenumererade min faster på Allers.
Jag visste exakt vilken dag och tid den kom i hennes postlåda, då cyklade jag dit tog tidningen och läste mina romaner, hon skrattade och sa -tänk om man skulle nån gång få läsa sin egen tidning först nån gång.

Har alltid haft Allers prenumererad på så länge jag kan minnas och haft råd att ha den och nu är Lennart (även jag hjälper till) så ivrig att lösa alla korsord i den och vi skickar även in och tre gånger har vi vunnit i vinter.

Nu undrar jag om det är nån som skulle vilja ha mina tidningar, finns mycket att läsa i dem och mycket mönster o recept, fast jag får väl skicka Lennart till sopisen med dem.

Personligen tror jag att nutidens människa har inte tid att läsa tidningar, allt som läses läses väl på datorn...

Fast jag skall läsa Allers så länge jag kan läsa så de så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag känner igen mig, med Allers tidningarna, gjorde precis samma sak när jag var barn. Romanen barn 312 kommer jag också ihåg, läste den många gånger./inger

mommo sa...

Men du kan inte minnas 'Den långa flykten' När prinsessan Maria flydde med hjälp av sin läkare och sin hund hon blev skjuten i huvudet och blev blind!Men han räddade henne och så levde dom lyckliga i alla sina år...
Suck!

Nellyhulda sa...

Tänk vad Allers måste ha varit populär, för jag har gjort precis likadant, läst barn 312 och serier m.m. Måste t o m köpa Barn 312 för några år sedan då jag inte kom ihåg riktigt vad den handlade om bara att den var så bra...