onsdag 8 juli 2009

Fortfarande lider

mitt knä.
Men idag hämtade jag hem min 'springpojke' så jag kanske återhämtar mig.

För jag vill vill vill fara ut och cykla.
Idag provade jag på att cykla efter posten och vad tror ni hände?

Jo, jag o 'Karin' stälpte omkull!!!

Det ligger så jäkligt mycket tallkottar runt postlådan och när jag skulle hoppa av cykeln så fick jag en kotte under min sko och då bar det ikull (åländskt uttryck tror jag)

Förr när jag halka omkull hade jag bråttom upp ifall någon kunde se mig, nu med ålderns rätt låg jag kvar en stund ifall någon hade sett mej och kunde hjälpa mig på fötter, men inte heller det var bara att kravla sig upp.
Och 'Karin' klarade sig utan repor....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste ta det lite lugnt nu och cykla försiktigt o se till att du int häver omkull dig!/ Gitta

Anonym sa...

Ja hade Petra sett dig så hade hon skrattat ännu (hon tycker om att skratta när andra trillar och slår sig sydu)!
Hur mycke vatten har det kommit ner i Lemland?/pålle

Anonym sa...

56 mm vått har det kommit och då mäter den snålt...

cassie sa...

vaa har du döpt en cykel till karin? ahahaha

Anonym sa...

Jädrans kottar...

mommo sa...

Liten tuva stälper stort lass...