torsdag 30 juli 2009

Först en...



Sedan en till hittade vi på vår gård idag!
Måste in och googla vad det var för nåt och kom fram till att det är Vessla eller det var två vessla ungar som vårt lilla rovdjur Nilla har tagit för hon gick där på gården och såg mallig ut när nummer två kom dit.

Fast vesslan är också ett rovdjur men dom håller sig mest till möss och det är ju bra för oss.

Nu i kväll måste jag ut och cykla min runda. Lennart köpte en kilometerräknare åt mig så nu ville jag kolla hur lång den är.

Gissade på 15 km men första gången med gamla cykeln kändes den som 20!

Men med pigga 'Karin' så kändes den nog som den är 11.5 km.
Den tar en knapp timme fast idag stannade jag på ett gammalt kantarellställe och där hittade jag faktiskt riktigt vackra kantareller så det blir nog stekt gös med kantarellstuvning i morgon.
Nu började snålvattnet rinna....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men guu så söt den där vesslan var!
Hon där Nilla är verkligen jägare av 1:a klass!Hon tar ju byten varje dag hon!Har aldrig sett en katt som fångar så mycket som hon gör!men vesslan hade hon kunnat skona tycker jag../petra

Anonym sa...

Ja, och i natt satt hon och jamade utanför sovrumsfönstret så jag måste gå ut och berömma henne för musen hon hade och den skulle hon med våld lägga vid mina fötter. Till slut satt hon sig på trappan och började krasa i sig den och jag fick stå vackert där ute och vänta tills hon ätit klart. Trodde hon ville komma in sen men då stack hon vidare ut i mörkret och jag fick lov att krypa ner under täcket igen.

Anonym sa...

Dom söta kattorna är rovdjur, jag har en katt som går ute "kiara" och hon fångar ekorrungar, men bara en hittils i år, vill inte ha flera, hon lägger dom också på trappan och ska ha beröm./Inger

Anonym sa...

Du skämmer bort henne!!;)/Pernilla