lördag 15 juni 2024

Har det hänt nåt på sistone måntro...

 

Ja lite smått, vi har haft vår årliga klubbmästerskap i Roseboule.



Där kom mannen och jag tillsammans med Jane på tredje plats, så två pokaler till hem blev det för oss.


Så har jag många besökare nere vid sjön som gillar vårt korta gräs.



Här grågåsfamiljen med sina 5 ungar, dom var sju i början men lite svinn blir det alltid i fågelvärlden.
Hade faktiskt ur häromkvällen att jag fick se när tranorna sprang förbi och kunde se att en unge hade dom. den var ganska stor så jag hoppas den klarar sig...


Så har Märtha varit här medans Petra, Pålle, August, Jesper och Josse varit och värmt upp sig i Grekland, dom har haft det ordentligt hett om öronen. Tilläggas kan att Pernilla och TB har varit i Kroatien samtidigt, även dom har haft det hett.


Mest har jag och Märtha suttit under parasollen när vinden tillåtit det och njutit av blommor och fågelsång. Och funderat när sjutton skall vi få huset rivet? Under tiden har mannen tvättat upp och städat inne i husbilen för nu skall vi ut på vägarna ett tag igen.

Det finns en fågelsång som jag inte gillar och det är kråkungarna som nu lämnat boet och står på gården och skränar ordentligt. En morgon stod dom utanför köksdörren, då byggde jag ihop ett hastverk till en  kråkskrämma.


Katten Gustaf får hänga i ett hopprep och några små garnnystan. Det hjälpte för nu har dom inte kommit dit i alla fall. Vill inte ha kråkskit på den nylagda mattan där.


Inga kommentarer: