tisdag 26 december 2023

Snart är julen slut...

 Vi hade en så trevlig och rolig jul, med för mycket mat!


Innan julafton så kom Casandra med sin lilla familj hit och sov i gäststugan. Så då fixade dom en fin snögubbe för det var kramsnö på lördagen.


Hade lovat mej själv att lägga bort mina gamla servitrisvanor, att allt skall vara klart när gänget kommer. Så på det viset blev min jul riktig lugn. Petra och Pålle kom med hur mycket mat som helst.

Jag hade bara lagt in en sill, kålrotslåda, jansson och koka potatis så helt överkomligt för mej.



Moniz pyntade mitt fönster med hjälp av sin mamma i år igen.



Så kom tomten, en mycket rolig tomte som knackade på alla fönster och sedan ramlade ikull ute i snön, det gillade både barn och vuxna.







Dom två barnen var glada och även dom 13 vuxna. Julklapp fick vi vuxna en var. Alla som vill ha en klapp har en med sig så delar vi ut dem slumpmässigt, högst 20 E får dom kosta.


Så på  juldagen var det dags för den årliga kalkonmiddagen hos Petra o Pålle. Där blev vi arton stycken. Med bastubad i flera omgångar.


Här fanns det mat i överflöd igen



Så blev det julevangeliet som Jesper alltid läser upp ur bibeln, denna gång handla det om skökan och Patrik blev kallad att aldrig ha med skökan att göra, Halleluja!  Han är för patent...



Så tänkte jag ta ett bra kort av Jesper och Josse men då dök det upp störande moment bakom, så många av bilderna kan man skratta åt.


Tänk att vi fick en vit jul med som lägst minus 5 grader och idag har solen visat sig. Nu är det bara att ladda upp sig för nyåret...

God fortsättning till Er som tittar in här.



Inga kommentarer: