torsdag 14 december 2023

Fasta telefonens tid är över ...

 för oss!

Dom har ringt och nojsat en stund att dom håller på plockar bort den funktionen, nu fick vi reda på att man kan koppla den så att om någon ringer till den 'typ' kusinen Jhonny, och väninnan Christina så kopplas det till min telefon.



Här är ett urval. Den svarta hörde till barndomshemmet. Minns så väl när vi fick den, då åkte väggtelefonen bort. Man fick välja mellan svart eller vit och mamma tyckte vi skulle ta svart för då skulle dammet inte synas så bra. men det blev tvärtom! Första numret på väggtelefonen var 24. Sedan när den här kom blev det 34024.

Efter det har många olika telefoner kommit och gått. Synd att jag inte sparat på min första bärbara den var så vackert röd. Nu bär man telefonen med sig hela tiden för det är ju det nya sättet att umgås. Praktiskt också med kameran där, för den använder jag mycket. Som nu på fåglar...



Nu i morse fick jag vackra kort av fasanhönan Pullan när hon for upp i fågelgranen och åt av talgbollarna, tror hon fick i sig en hel. Det minskade så snabbt.


Idag skall vi sysselsätta oss med att spela boule och ha en läggtävling där alla får lägga tre klot mot 'lillen' och så mäts det vem som kommit närmast. Den vinner en julskinka, tvåan får glögg och trean pepparkakor. Under tiden bjuder vi på glögg och pepparkakor.



Inga kommentarer: