söndag 29 oktober 2023

hej, nu är jag hemma igen...

 Allt gick nog bra, op på onsdag förmiddag och hem med flyget på torsdag eftermiddag.



Så här ser protesen ut. Begärde en kopia av röntgenbilden. Dom påtade i mej många värktabletter inför hemfärd och det var bra det. För taxin var försenad så det blev rally till flyget. Dom ville vi skulle springa också, nån måtta får det vara, tog så långa kliv jag kunde. Hem kom vi, jag överlever nog det här också. Finns så bra mediciner nuförtiden. Nu är fjärde dygnet snart slut och efter det blir det bättre



Idag var Petra och Moniz och förgyllde min söndag.  Mannen den stackarn måste följa mej till toa och dra ner trosorna och även upp. Hjälpa mej upp ur sängen, får inte ta stöd på länge med den opererade armen. innan har jag inte varit så vigulant heller. Skall inte få utföra tunga hushållssysslor på tre månader.

När januarisolen börjar titta in i huset, då blir det svårt att inte låta bli. Nu skall jag bara ta det lugnt i mörkret ett tag...

Inga kommentarer: