tisdag 24 oktober 2023

Nu drar jag...

 Till Åbo!

Sedan får tiden utvisa när och om jag kommer hem igen. Lite nervös är  jag, många operationer har jag klarat av så visst skall jag klara denna också.


Igår var kattvakten och önskade mej lycka till.



Hon är mer nervös än vad jag är, inte behöver hon sköta katt och hus denna gång när mannen är hemma.


Så har jag fullt upp med mina fasaner



Igår på dagen satte sig Putte på fågelhuset och poserade så snyggt.



I morse fick han en av sina söner med upp på altanräcket. Den andra sonen gick under fågelhuset med systern eller frun och åt. Så jag har 4 stycken nu som jag vet om. Får se om dom ökar på sig, i somras såg jag honan med minst 7 ungar, fast många blir ju mat till andra djur och rovfåglar.


Nu skall jag gå och packa det sista så tar vi Grace till Åbo. Lennart följer med som sällskap men han tar morgonbåten tillbaka i morgon. Så hej med er...



1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till, hoppas allt går bra med operationen och att du snart är igång igen som vanligt

/Helena