onsdag 8 november 2023

Nu har det gått två veckor...

 så en vecka kvar med mitellan på armen.  Värkmedicin har jag minskat med så nu räcker det med en panadol morgon och kväll. Mest för den oopererade axeln.

Så har man suttit runt om i huset, måste byta stol emellanåt, inte skall jag göra nånting heller. Nå, med matlagningen har jag assisterat Lennart, han behöver all hjälp där....


På söndagen fick han hjälp med att lägga ut näten. det har varit plitt platt på sjön i flera dagar nu. På måndag när dom skulle ta upp näten kom det hit två björkfällare.



För nu skall dom bort dom gamla björkarna som skräpar ner mest och innan dom faller över huset i nån storm. synd på mina småfåglar som inte kan sitta där och kvittra.


Det gick fort och bra för dom att få ner dom. nu har mannen sysselsättning med att reda upp.

När dom kom hem med näten var det en bra fångst, på våra nät satt det 20 sikar och tre gösar.


Fiskekompisen hade lite mindre på sina, 12 sik o 1 gös. Men han var nöjd han brukar inte fiska på vår sida om Lemland. Så fick mannen jobba ensam att reda upp nätet. Ta ur fisken och dela på den brukar han annars göra, nu kunde inte jag göra det sista fileeandet så vi vaccumförpackade dem så får jag ta det sedan när vi tar fram dem.


Mycket fin sikrom hade dom, så nu är vinterns förråd klar med den varan.

så har han snickrat en fin sak till mej...


Så här kan Ville och jag sitta och fågelskåda i höst och vinter...

Inga kommentarer: