onsdag 27 september 2023

Så var den resan gjord...

 


Hit var ett av våra mål, kom aldrig ut till ön. Det skulle gå bussar från ställplatsen hade vi läst på. Tydligen kom vi till fel ställplats för det var 5 km dit när vi frågade. 29 grader varmt och vi gick mycket för att söka bussar och inte en enda taxi i sikte. Mina fötter svällde upp så jag kunde inte ha sandalerna på, tog oss tillbaka till husbilen och bestämde att vi skiter i den ön. 

Kom man dit så var det mycket gående där också. Vi såg den på avstånd från bilen och det var inte så vacker som fotot visar. Några dagar senare blev den stängd för högvattnet med slam och dy kom över vägen dit, läste jag.


Helt apropå kom vi förbi dessa krigsgravar, så man blir så förbannad på dessa krig som skördar så mycket människor. Vi passerade ännu ett ställe med mycket gravar men då han jag inte med med kameran.

Har så mycket bilder så det är svårt att välja ut nåt men en by vi kom igenom  skulle jag gärna ha stannat i men dom byggde om så mycket där så det gick inte att stanna där med husbil. var så trångt så vi kom med nöd och näppe över bron.



Sedan innan vi började köra Moseldalen var vi in i Trier och tittade på Porta Negri som började byggas långt före Jesu tid, tror det var på 800 talet. Men där var det svårt med parkeringar också. hade tur att det blev rött ljus så jag fick några foton



Nog hade det varit kul att fått känna på en sån gammal mur eller port som det var, fanns 4 stycken men bara den här står kvar. Så fortsatte vi genom Moseldalen, tur att vi kört där tidigare. Då fick man köra genom byarna nära Mosel men nu har dom stängt dom vägarna för dom orkar väl inte med alla tusentals husbilar som kör där.


När kom till Sverige tog vi vägen förbi Kalmar och köpte hem kroppkakor som bara dom bästa finns där.



Så hälsade vi på Lennarts kusin i Oskarshamn. Även åkte förbi Casandra och fick träffa henne och Ebbe.


Nu måste jag sluta för katten vill ligga här och störa mej...


Inga kommentarer: