måndag 4 september 2023

Nu har vi varit hemma i 4 veckor...

 endast en liten avstickare till Rimbo och spela boule.


Så nu är det dags att stuva in allt vi behöver i husbilen för ca 15 dagar. Sedan måste vi hem för mannens möten måste avklaras.

Roliga saker har också hänt, gått här och knarrat att jag inte kan gå till skogs och plocka kantareller som andra kan. Min balans har helt försvunnit. Snurrar jag runt för fort så har jag tendens att falla. Så har jag varit sur när man sett på fb hur mycket kantareller folk hittar.

 Men sini har man en bra kompis så redde det ut sig!



5 kg!!! 

endast gula kantareller fick jag. Aldrig i mitt liv hållit i så mycket på en gång, så var dom så fint plockade, blev bara finputs på dem. Under tiden förvällde jag stekpanna på stekpanna...



Så blev det kantarellsmörgås till och och så lagade jag stuvningar bara att ta fram och äta...

Nu är jag nöjd och glad och kan titta på alla kantarellbilder igen.


Så har vi tvättat mattor


Högtryckssprutan och båthuset att hålla till i är bra. Tur att mannen gillar att se skiten försvinna från mattorna.



Här en matta som är minst 60 år gammal, som vi har i verkstan. I morgon skall en lika gammal och lång matta få sig en omgång, som vi har på sidan i garaget.


Idag måste jag ut nu och hjälpa till att få vedhögen att växa...




Inga kommentarer: