onsdag 17 augusti 2022

Trippen avverkad...

Allt gick bra och fint väder alla dagar om än lite för varmt.

Målet var Vinga fyr, dit kom vi bra med ett liten båt som lät som en gammal kultändare.

Det var denna båt vi åkte med. På väg hem lade skepparen ut en lina och vi fick en Makrill och så såg vi många sälar som stack upp sina huvuden både här och där.

Så här såg ön ut på broschyren. Det var här Evert Taube växte upp som barn, när hans far var fyrmästare där.

Sedan var en del av vårt mål att äta gott också...

Första kvällen åts det många räkmackor som inte gick av för hackor. Jag nöjde mig med rökta räkor, skulle inte klarat av att äta en så stor räkmacka. Men dom andra stampade ner den med lite hjälp av sina män.

Andra kvällen var det en lite lyxigare krog och då fick jag mina blåmusslor till förrätt som var goda.

Lennart åt samma som mej så tog vi en röding till varmrätt.

Den var också riktigt god men för stor...

Sista dagen var det utflykt till Marstrand med en privat båt. Fast då stannade jag hemma, mina ben vägrade att gå så mycket denna dag. Det blev mycket gående till bussen både bort och hem, fanns ingen taxi på ön, där gäller apostlahästarna och det blev många kilometrar att tramp på...
 Sista kvällen köptes det hem skaldjur som vi åt på hotellets balkong i fint väder..

Allt var riktigt gott.
Så följande dag startade vi vår hemfärd vid 8 tiden och vi hann vika in en sväng till Casandra o Patrik som är i renoveringsbrådskan i nya huset.

Hon har en knapp månad kvar så kommer magen hennes att minska och då skall jag dit igen och beskåda underverket.

Hem kom vi 23.30 trötta och nöjda...