onsdag 31 augusti 2022

Nu är alla måsten över...

 Alla inplanerade bouletävlingar!


Vår tillställning med över 270 personer som spelade boule på banorna gick bra. Banarbetarna fick väl godkänt.

Lite trångt blev det men det vet dom, om det blir nån annan gång.

Och serveringen gick bra, vi lagade 150 smörgåsar och så hade vi 120 bullar och 250 korvar, kvar blev det 6 bullar och 10 smörgåsar som jag delade ut till eftersläntrare. Så affärerna gick bra ihop.

Ett duktigt gäng på 4 pers skötte ruljangsen, under tiden fick mina klot rulla. Resultatet var jag nöjd med. 

Men i lördags var vi till Rimbo och spelade, vi var tre lag från Roseboule och där gick det sämre. Av 60 lag så kom Lennart jag o Barbro på sista plats. Vi har aldrig spelat så dåligt. Så nu måste vi försöka kravla oss upp ur dyn.



Äntligen har det kommit lite regn här, fast i denna skur kom det bara 7 mm. Men det räckte för att få gräset att bli grönt. Vassen den växer på bra.



Idag har mannen klippt sjösidans södra sida. Säkert måste vi klippa den en gång till men det blir efter vi kommit hem från vår husbilsresa i Tyskland i september.



Så till sist en bild av Villes stil i sängen på morgonen. Trodde han sov, men när jag knäppte slog han upp ögonen...


Inga kommentarer: