onsdag 1 juni 2022

Första juni redan!

 Hoppsan vad maj gick fort! Och inte mycket blev gjort...


Nåja det skall väl inte göras så mycket i vår ålder mest bara njuta av livet. Det gör jag kollar på det mesta av det bästa i naturen.



Som tranan som kom trumpetandes runt husknuten. Kameran hant inte med när älgen med sin kalv sprang över åkern nära oss.  Udden förbi oss börjar bli så bebyggd så snart finns det inte några djur kvar i skogen. För några dagar sedan sprang räven förbi oss på vår väg. Så det gäller att hålla ögonen öppna och man borde bära på kameran hela tiden.



Nu blommar äppelträden så vackert, här mitt ryska äppelträd som heter Rött kaneäpple.



Mitt Danska  Maglemer har vi våldfört oss på, men det var så spretigt åt alla håll så nu får det vila och hämta krafter. Dom är över hundra år så få se hur länge dom orkar?



Igår var vi på 52 årskalas när Petra firades. Här hennes yngsta och mitt yngsta barnbarn August som blir 14 i höst.



Här mitt äldsta barn Pernilla med hennes första barnbarn Moniz och mitt första barnbarnsbarn. Men i september kommer barnbarnsbarn nr 2! Fast födelsebarnet glömde jag att ta foto av...


Nu skall vi åka och spela boule och träna inför morgondagen då vi åker över till Sverige och tävlar mot Roslagen. Så jag hoppas att regnet stannar på Åland då och solen lyser i Rimbo...



Inga kommentarer: