söndag 9 maj 2021

Den kalla våren består...

 

Så här länge in i maj har jag aldrig förr eldat så mycket i pannan och köksspisen. Tidigare behövt sätt nån brasa då och då för att få varmvatten. Fast dom lovar att det skall bli lite varmare om nån dag.


Nu har vi flyttat ut och spelar boule.



Lennart och några till har varit och sladdat och saltat banorna så dom är bra nu.



Vi har 8 fina banor, nu får vi samlas lite fler också när coronan börjar ge vika här hemma och så har vi gamlingar alla fått första sprutan och några har även fått den andra. Nu är det bara väder och vind som kan stoppa oss.

Fast artrosen kan stoppa mej, kör en morfintablett innan vi far och spelar. För nu är det så att för 1,5 år sedan fick jag nytt knä men redan då hade jag ont i ljumsken som är ett tecken på att höften håller på att ge upp. Nu i höst och vinter har det bara blivit värre och värre.

I tisdags fick jag träffa en ortoped som sade att den är slut, så han skall operera mej, tack och lov!

Har så ont när jag skall stiga upp eller böja mig ner och räta på mej, då blir jag ståendes en lång stund innan smärtan släpper, har nog lite känningar i andra höften också men han påstod att han såg inget där. Behöver få första höften gjord ifall den andra också börjar jäklas.

Inte kan jag cykla mer och går jag ut och går med stavarna så får jag så ont efteråt, så det känns som jag är slut som människa! Får hoppas att man inte behöver vänta allt för länge på operationen, dom brukar säga att innan tre månader skall man få hjälp.


Så istället går stickorna varma...



Har fått pippi på att sticka dragspelssockor. Det här är dom senaste, stickat ganska många för det är många som vill ha dom.


Så det är bara att elda på och sticka och hjälpa Lennart med rivningen, mest att peka med hela handen och försöka assistera honom och se till att han inte ramlar ner från stegen...




Inga kommentarer: