onsdag 19 maj 2021

Nu känner jag mej totalt värdelös...

 

Klarar bara att halta mej fram i långsam takt, än klarar jag matlagningen och att vattna mina blommor.


Även klarar jag av att sitta och skaka runt på gräsklipparen. Får väl säga som min gamla mor sade när vi åkte på gropiga vägar 'oj så skönt att bli omruskad'



Igår klippte Lennart nere vid sjön men idag har jag klippt uppe vid huset på östra sidan. I morgon skall jag ta södra sidan.


Vi som inte skulle ha några gräsmattor! Det var vår plan när vi började bygga, nu har vi bara gräsmattor så långt ögat ser. Alla blomland har jag tagit bort, så nu blir det bara blommor i krukor jag ställer ut i lagom höjd. Som tanterna gör i södra Europa, plockar ut krukorna på trappan.


Mannen har börjat fixa på vår nöjesbåt som vi köpte förra vintern från Sverige, närmare bestämt Söderköping. Det var en smart kille som sålde den på vintern för Lennart upptäckte ett hål i botten. Men det skall han fixa, så skall den målas om inuti och byggas några pallar till durken.
Sedan skall vi ha den stå på trailern så kan vi köra och sjösätta den där vi vill göra lite utflykter över dagen.  Bara jag kan komma i och ur den förstås, vi har lite planer på hur det skall gå till.


Så har vi hängt upp bruna papperspåsar  vid taknocken där vi vistas, för det skrämmer bort getingarna som annars brukar krypa in och bygga sina bon. Det funkade förra sommaren, då hade vi inte getingar som surrade runt oss.

Nu på lördag skall vi få vår andra spruta, så hoppas man på ett öppnare samhälle. Här på Åland är alla så noga med att bära munskydd när vi går i affärer o dyl. Nu fick vi en smittad senaste helg och 8 satta i karantän. Det var väl någon som måste resa förstås och släpar hem det. För någon samhällssmitta finns inte här. Hoppas det så förblir också...





Inga kommentarer: