torsdag 10 december 2020

Tjohooo, jag vann...

 

Julskinkan! I vår läggtävling i boulen.



Inte nog med det, mannen min kom på andra plats, så han fick glöggen och grannen tvärs över viken blev trea och fick pepparkakorna.

Vi var 27 stycken som deltog i tävlingen som gick ut på att kasta sina tre klot så nära lillen som möjligt. Så mättes det och resultaten räknades ihop. Dom 10 bästa gick till final och så fick man börja kasta om. Jag vann med en cm över Lennart. I fjol kom jag två i tävlingen och vann glöggen.



Denna bild är ett exempel ett dåligt sådant, som jag tog idag. Hade jag vetat att jag skulle vinna hade jag tagit av mina lägg.



Här ligger vårt nät nu över natten, det var ganska så kyligt idag +1 grad, få se om det blir is på vattnet tills i morgon när vi skall hämta fångsten...

Inga kommentarer: