söndag 27 december 2020

Så var julhelgen slut...

 

Vi hade en riktig rolig julafton. .. 11 stycken med lilla Moniz som var i centrum.



Jag hade lagat dom klassiska rätterna som kålrotslåda, jansson och två sorters sillar och skinkan.

Vi försöker dra ner på maten hela tiden men det verkar inte lyckas. Nu kom ju Pernilla och Petra med olika vegetariska grejer, eftersom Zandra och Arvid är sådana där vegatarianer.



Kalla rätterna! Petra hade med inlagda abborrfileer i ättikslag, mycket goda, det skall jag göra till mej eftersom jag inte kan äta strömmingen som är inlagd i ättikslag, allergisk!



Så en del av det varma, broccolipaj, jansson, köttbullar fanns vanliga och vegetariska sallader. Kålrotslådan försvann i ett nafs. Får nog laga lite större nästa år.



Glada brudar. Casandra, Petra och Pernilla.



 Här Mitt yngsta barnbarn August och så Conrad som är fjärde i raden av se de sex.
I väntan på julklappsutdelningen. Som bestod av en julklapp var, som delades ut slumpmässigt och alla fick nåt som passade helt perfekt. Så skönt att slippa denna julstress med klappar hit och dit.
Det är klart att dom små måste ju få lite mer och det fick Moniz också men det märkte hon inte nåt av...



Just nu har vi ett riktigt skitväder, blåser friskt och regnar och + 6 grader. Fast vi fick vakna upp på juldagsmorgon med lite vitt på marken och några minusgrader och igår sken solen så vi var alla saliga och till och med jag kom mej ut på en promenad.

Inga kommentarer: