onsdag 9 september 2020

Finns det nytt att skriva om?


Inte mycket...
 Lite bilder från rivningen kan jag bjuda på.



 Herre min je, vad lister det finns, tak-golvlister i massor. Dom kastar vi ut genom det öppna fönstret och sågar dom i lämpliga längder som vi kan elda i köksspisen.



 Vad denna man sliter och även svär ibland, eller ofta för han som byggde om huset gillade verkligen att spika. Vi kan konstatera att det är väl byggt och även noggrant målat i alla skåp och garderober.



Vi har fått fram stockväggarna från när det byggdes upp 1912. Dom kommer jag att elda upp med stor andakt.



Så kommer det fram lite gamla tapeter. Det får mej att tänka på tv programmet 'Det sitter i väggarna' som jag gillar. Det sitter nog mycket i dom här väggarna också.


Så på kvällarna eldar jag upp byggrens i kaminen i uterummet, nu undrar jag vad det var för gubbe som visade sig i elden ikväll?


Snart kanske det händer lite mer, för på söndag åker vi i väg med husbilen till Finland på en så kallad 'ruskaresa' och kollar alla träd som byter till höstfärgerna. En sväng upp till Vasa längs med kusten och tittar in till städerna längs kusten.

Inga kommentarer: