torsdag 24 september 2020

Nu är det slut med husbilande för i år!

 

Nu har vi plockat allt ur husbilen och ställt in den för vintern. Så får vi se hur det blir nästa år med resandet om coronan har lugnat ner sig så man kan komma bort på en längre resa.

När vi var uppe i Österbotten  så kom stormen Aila dit med full kraft.

Vi stod i Kaskö den natten och vi blev omruskade ordentligt i bilen. Vi parkerade så inte nåt träd skulle nå oss och det var bra det. För så här såg det ut bakom bilen när vi vaknade...




Så här såg det ut längs med vägen på väg söderut. Påminde mycket om Alfrida stormen som härjade förra vintern hos oss.



Nu är vi hemma och Lennart har klippt bort dom sista vasstråna som vi retat oss på. Så var vi ut med nätet, det var så vackert på sjön och fiskelyckan blev god.



En 4 kilos laxöring, 3 gösar och 4 abborrar, Helt lagom att ta hand om utan att det tar hela dagen.


Så hade jag några vänner som hade en Mårbacka pelargon som var för stor för dem att ta in den. så dom tänkte kasta den. Jag sade att kasta den åt mitt håll då.



Jag satte in den i uterummet och då började den blomma ännu mer, så vi får se om jag kan få den att övervintra. Skall försöka...




Inga kommentarer: