tisdag 5 november 2019

Hemma och har det småtråkigt...


Fast det skall man väl ha också mellan varven.



Sitter mest och stickar på kvällarna framför tvn. Där emellan kommer Ville och skall ligga i famnen med allt våld. Det måste han få, han kan komma in en sväng på dagen. Men springer vi runt i huset går han ut.



Conrad kom på middag och då kom Ville in och Conrad satte sig på golvet, då gick han fram till honom. Så det blev ett nytt möte, med en annan snäll person. Då ville jag inte störa med kameran.
Vi åt pannbiff med stekt lök, kokt potatis och gräddsås. Det gillade den ynglingen...


Annars har väl inte jag mått så bra, ont i bröstet, tror jag fick det av blodtrycksmedicinen som ändrades i somras. Mot min vilja!!! Lämnade bort den och smärtan försvann. Fast blodtrycket sköt i höjden. Så till läkare och fick tillbaka mina gamla mediciner, så nu har det gått ner.

Så en natt när jag svängde på mig så började allt snurra, likadant på morgonen. Tror jag drabbades av kristallsjukan. Så nu har jag kastat runt med huvudet och hängt med det över soffkanten. Det har blivit bättre, Men en diffus känsla av sjösjuka kan jag känna ibland.
 Det verkar som jag skall få det mesta i år.

Inte verkar det som jag får tillbaka min kondition heller, alltid skittrött på eftermiddagen. Fast när man sover dåligt så blir det väl så. För efter jag lagt mig och sovit två timmar, då börjar det värka i knäet. Så jag måste upp och röra på mej och ta värktablett. Det är mycket jobbigare med det här knäet. Fast jag är ju 9 år äldre och 10 kg tyngre också.

Nu har jag gnällt av mig. så vi får väl se om den här mörka månaden november kan bli bättre. Nu ser jag fram emot december för då skall vi fara ner till Kap Verde öarna och det ser jag fram emot. Kanske mina leder blir lite mjukare om man kommer ner till värmen.

Inga kommentarer: