tisdag 22 oktober 2019

Lugna gatan här nu...


Gör inte så mycket, annat än att jag tränar att gå utan kryckan. Man märker av att den suttit för länge i min högra hand. Ända sedan april! Så det är också den vanan man måste träna bort.

Så har man varit sittande också för länge så det känns i ryggen om man står länge. Igår tog jag mej en stavpromenad på en dryg kilometer, tror jag det är, 'lilla rundan' som vi kallar den. Skall försöka ta den varje dag nu så till slut kanske jag orkar med 'mellanrundan' på 2 km. Sedan  är det 'långa rundan' på 4 km kvar, men den lär nog dröja...

Några små händelser och ett stort underverk kan jag berätta om!


Detta är det STORA. Märtha var här hos oss och på kvällen kom även Ville upp i soffan med oss. Märtha hon bara tittade och fortsatte att sova och Ville låg uppe på ryggstödet och höll koll på henne. När vi sedan gick bort från soffan så hittade jag dem så här efter en stund 'Märtha snäll' och 'Ville nyfiken' kan man kalla dem.

Så till min kropps olycka så har jag fått krafter till att baka, men det måste jag nog sluta snabbt med och fortsätta på skorplinjen. Den här chokladkakan blev smarrig.



Så gick vår snurra sönder under en av våra fiskeresor, tydligen nåt med växelhuset, för vi måste backa hem, gick inte att köra framåt. Nu håller mannen på tror sig skall laga det men det är omständigt. Men är man ett riktigt sterbhuvve så håller han på tills det inte finns en gnutta chans att laga den.



Nu har vi fått lånat Augusts båt (barnbarnet) och den susar vi fram i nu. Med fisket blir det fler sikar än gösar och så någon abborre ibland. Nu skall det blåsa några dagar så jag får en chans att tvätta upp min stinkande halare.

Så har jag börjat med fågelmatningen,  nu kommer jag väl att fota hundra talgoxlar och nån hackspett i vinter. I väntan på ett underverk att mina stjärtmesar kan komma hit. Det är 2 år sedan dom visade sig.



Fru hackspett borde detta vara.



Talgoxe



Så den vackra nötskrikan.



1 kommentar:

torpey clare sa...

Vilket stort vittnesbörd, jag är Torpey Clare och har varit gift, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att de var lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag började en strävan efter att få tillbaka min man, då hänvisades jag till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en kärleksförtrollning på mig och fick min EX tillbaka till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig, släpper jag hans kontakt här för dem som har problem med äktenskap och äktenskap. greatbabaogbogotemple@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
(1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning