lördag 5 oktober 2019

Och fisk fick vi...


 Både till nytta och förbannelse!



Tror det satt en fisk i varje maska, men mest skitfisk som idar, mörtar och gäddor som vi inte vill ha. När vi kom hem så orkade vi inte lyfta bunken ur båten för det var många utanför också som inte fick rum där. Så vi fick sitta i båten och plocka ur en massa skräpfisk som fick simma vidare.



Fast till slut hittade vi 13 gösar, tjocka feta. Så det var belöningen...



Även 5 större abborrar, många var så små så dom fick simma vidare och växa till sig. Vi hade nätet ute under dagen, så det slutade med att Lennart fick stå med pannlampa och ta ur dem. Mina krafter räckte inte till så jag tog och fileeade dem följande dag i omgångar.



 Till slut blev det 3,6 kg färdigt fileeade gösar att frysa ner. För nu har det varit tomt i den hyllan länge. Men jag var slut i två dagar efter den pärsen, för mina krafter har inte återvänt än.

Nu har det blåst vareviga dag efter det, fast nu skulle jag nog vilja ut en sväng till. Vindarna är inte på vår sida. och med mitt knä får det inte stöta och hoppa på med båten.

Börjar bli så trött på värken i knäet som inte vill ge med sig, det är ju en månad sedan nu. Förra knäet enligt min dagbok från den tiden hade det börjat ge med sig. Fast nu är jag ju 9 år äldre och konditionen på minus efter denna stilla sittande sommar.  

Har slutat med morfinet och det känns mera, är nog frestad att börja påta in sånt igen för att orka lite mer, fast det är inte bra det heller. Så hur jag än vänder mig så har jag ont i knäet.
Tur man är pensionär så man kan ta sina tupplurar på dagen.



 Som tur är så kommer Ville in så jag får njuta av honom ibland. Mer och mer börjar han hållas inne.

Inga kommentarer: