tisdag 3 september 2019

Nu börjar det närma sig...


Måste bara laga min favoriträtt till middag idag, eftersom jag inte vet när jag får mat nästa gång.
Stekt bogfläsk med mycket stekt lök och potatis till. Mannen vill ha bruna bönor till fläsket.
Gott var det

I kväll skall jag tvaga mig två gånger med speciellt avlusningsmedel. Så i morgon bitti igen två gånger. Sedan är det dags att åka till sjukhuset. Skall vara där mot halv åtta tiden.
När sedan operationen blir av vet jag ej. 

Jag minns i alla fall hur det gick till för nio år sedan!






Då hade jag en slang in i knäet som doktorn sprutade in smärtstillande dagen efter op. Sedan drog han bort slangen. Så även med dränering från knäet, dropp och så fick jag blod. Det var slangar kors och tvärs, även kateter hade jag ett tag, tills det blev dags att stiga upp.



Ispåse på knäet hade jag nästan hela tiden, skall dämpa svullnad och snabba på läkningsprocessen. Det kör dom inte med här på vårt sjukhus.

Tänker sätta min vetesäck i frysen så jag kan ta till den när jag kommer hem.

Så nu får ni ge er till tåls tills jag kommer hem då kan det komma nya färska bilder...

Håll tummarna nu att det går någorlunda smärtfritt och bra.

Inga kommentarer: