lördag 2 februari 2019

Lugna gatan här...


Händer inte så mycket nu, mannen han får skotta och ploga nästan varje dag. Tack o lov att han är hemma när snön faller, för jag minns nog dom gånger jag själv försökte mej på att hålla snön undan. Fast då var jag ju ung och frisk...


Ja, känner mej nog lite för lat och bekväm nu. Borde vara ute och röra på mej, finns inga stigar att ta sig fram på, träden ligger fortfarande som plocke pinn runt om här och så all snö som kommit. Så är det halt och det hatar jag. Tog en kortare sparktur i dag efter vi kapat lite köksved, för nu brinner det dagligen i köksspisen.

Är så glad att jag har upptäckt ljudboken för nu lyssnar jag på en serie böcker om Malin från Granlunda. Från Norge, därifrån har det kommit många bra böcker som jag gillar. Nu skall jag börja på bok 14 av 26,  så är dom ca 6 h långa varje bok.




Under tiden som jag lyssnar går det så bra att sticka, så mitt sockförråd ökar på sig bra denna vinter.




Nu ikväll skall jag bänka mej framför Mellon på TV, tycka och ogilla och gnälla om vilka hemska låtar dom tar ut. Min första tanke var: Varför i hela friden Jan Malmsjö 86 år och så Arja Aijonmaa många 70 + ??? Dom har ju varit så bra i sina glansdagar, fast nu är dom väl bara utfyllnad. Tycker det skulle räcka med två lördagar och sedan final.

Trevlig Helg på ER!






Inga kommentarer: