söndag 27 januari 2019

Lite om Ville Vilde...




Nu är Ville lite halvtam! Han kommer in på kvällen när det mörknat och vi sätter oss i soffan för att se på tv, då dyker han upp, äter först och sedan hoppar han upp i soffan med oss.




Även Lennart har han accepterat nu, Så länge vi sitter stilla så är han med oss,börjar vi springa runt i huset då går han mot kattluckan och väntar på att det skall bli stilla i huset igen. Han är inne och sover i soffan eller utanför sovrumsdörren på nätterna, på morgonen när han hör att vi vaknar då hoppar han upp i sängen med oss och då skall det kelas. Sedan när vi stiger upp då drar han iväg bort mot den gamla ladugården, för dit har vi spårat honom nu när det kommit snö.



 Ibland kommer små framsteg, som igår kväll när han slappade på soffan och jag gick till köket en sväng då låg han kvar.  Kylan verkar han inte bry sig om för i morse när det var minus 10 grader så drog han iväg igen.

För nu har vi verkligen fått vinter här! Tur är att vi har el i ledningarna nu, jag njuter av det nu när man vet hur det är att vara utan.




Så nu matar jag mina rådjur med renfoder och havre och dom nästan springer ikull mej när jag kommer med maten till dem. Har ca 12 stycken som brukar vara samlade här. Maten måste placeras ut på olika ställen så dom svagare kan hinna få lite med.

Nu har vi haft en storm och orkan, så nu är det snökanonerna som håller på att skjuta snö på oss, snart har vi väl rysskylan här också, då brukar det gå ner till minus 20-30 grader, än är det bara 10-15 så det är väl normal vinter då...

Inga kommentarer: