torsdag 20 juli 2017

Halva juli har flytt iväg redan...


Tänk vad sommaren rusar iväg. Fast många går och längtar efter den men jag är rysligt nöjd med den värmen vi har, runt 20 grader. Blir det över 25 så mår inte jag bra.
 Så förundras jag över att jag kan gå på en promenad kvällstid utan att bli uppäten av myggor! Det är så torrt i markerna så dom har inte haft en chans att lägga sina ägg i dikena som är helt torra.
Bara det gör att sommaren är perfekt nu...

Så har jag haft August och Märtha här hos mej i två dagar, dom är så lugna och snälla bägge två.



Så tog vi båten in till staden och var med och öppnade sjödagarna.



August och Lennart var ombord på många av båtarna som var för allmänheten. Så August sade att han nog skulle bli styrman när han blir stor.



Mellan mörka moln så tittade solen fram ibland.




När vi for in blåste det friskt så jag sade att vi far hem först när vinden gått ner. Och det gjorde den så vi fick en fin hemfärd.


I morse när Märtha kom så hade hon blivit en stor flicka, för nu har första löpet startat. 10 månader gammal är hon.

I morgon kväll skall vi in till staden och se till att Rockoff öppnar ordentligt. För då skall Pistvaktarna uppträda och dom vill jag inte missa.







Inga kommentarer: