fredag 27 juni 2014

Denna dagen också vid liv...

Känner mej nöjd med dagen fast jag har varit trött som tusan.
Får inte sova bra dom nätter efter man fastat, man blir så jäkla pigg. Ligger där och stirrar med vidöppna ögon halva natten.

Dagen har jag fyllt upp med många målade brädor, har bara 8 st kvar i morgon om det inte regnar!
Så har jag passat på att tvättat några maskiner medans det är torkväder, skördat dill och fryst ner. För jag har stor åtgång på det på vintern. Till fisk, dillstuvad potatis, skagenröra, fisksoppa och mycket annat. Så salt, citronpeppar och dill det är mina favoritkryddor.

Så grillade jag kyckling med pilaffris och under tiden jag gjorde det skulle jag stå på en pall och hålla i ett plasttak som Lennart monterade över dörren till gäststugan, som det mest krånglade för honom...
Lagade också årets första rabarberpaj under knäckigt täcke. Det är livsfarligt för midjan därför får det nog bara bli den enda i sommar, har ju lite kvar att smaska på.

Och i morgon är en ny dag och då hoppas jag att jag är utsövd.
Nu måste jag kolla rapport och se bilderna från Carl Philips förlovning...

Inga kommentarer: