onsdag 21 augusti 2013

Lite funderingar...

Lyssnar ju en hel del på radion och denna vecka har det varit mycket om skolstarten.

Så dom har intervjuat ungar och sedan skulle andra få berätta om deras skolstarter, om dom var rädda och nervösa när dom började skolan?

I dag är det väl inte en endaste unge som behöver vara rädd och nervös!
Tycker jag...
Alla har gått på dagis eller lekparker sen dom började gå och där träffar dom andra barn som sedan följer med från dagis till skola så dom känner nog i princip alla som börjar i samma skola.

För då tänker jag tillbaka på min egen uppväxt!
Håkan och jag var hänvisade till oss själva. Ibland träffade vi våra kusiner när föräldrarna umgicks. Men när skolan började så började kusinerna i en annan skola och där vi började kände man inte en kotte.
 Fast vi var ju inte så många heller förstås. När jag började ettan var vi tre stycken!

Inte ens tv hade man sett på den tiden.


Inga kommentarer: