måndag 26 augusti 2013

Härriguud vad solen skiner...


Nu när mannen inte får vara i solen!
Han äter en tre veckors penicillinkur som gör att han blir jättekänslig för solen.
Han blir röd i ansiktet och det bränner som eld säger han.

Så typiskt att det blev så soligt just nu. Men inget ont som har nåt gott med sig...

Han har fått lite uppstädat inne i uthusen och det har jag väntat på länge. Så har han reparerat traktorn och fått i gång grävaren så bara det skulle mulna så skulle vi kunna börja flytta på lite jord där jag vill börja plantera lite buskar i höst.

Men det blir nog nästa lediga pass det, för än skall det fortsätta att skina från ovan.

Bra är också att kuren verkar börja ta, så nu har han fått sova någorlunda, och halsonda har minskat. Inte nyser han lika mycket heller.
Tänk att Ålands minsta djur är det farligaste vi har.

Läkaren ringde i morse och hon ville sjukskriva honom två veckor till!!!
Men då sade Lennart stopp nu. På jobbet håller jag mig inomhus och slipper solens starka strålar. Det skall vara han till att tacka nej till sjukskrivning när det finns folk som bönar och ber att få bli det...

Men efter jobbveckan blir han ledig två veckor så då skall vi väl få lite gjort här hemma. Masten och båten skall upp...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, vad fick Lennart för symtom då? Det verkar ju vara olika för alla det också..
Visste han att han blivit biten och hade koll på bettet? Inga röda ringar eller så?
Själv fick jag rött runt bettet och hettade och svullnade gjorde det också, det var ca 2-3 veckor efter att jag blev biten.
Calle har haft två bett i sommar och man blir ju lätt nojig och går bara och väntar nu, vad som ska hända.. Själv sa han " jaha, ska man bli invalid nu då?"
Ja man vet inte vad skit det för med sej!
Jag har en kompis som har fått borrelia 7 gånger nu och jag tycker att man hör var och varannan som har det och så säger de att det är så ytterst liten risk att man drabbas..?
Hoppas Lennart kryar på sej nu! :-)

Mvh Åsa

Anonym sa...

Hans symtom som han mest reagerade på var att han fick värk i höfterna och hade svårt att sova endast på rygg. Så gick han med halsont och nös mest hela tiden.
Han begärde själv att dom skulle börja med ett borrelia prov på Medimar. Då såg dom förhöjda världen och efter det blev det ryggmärgsprov. Som Clara Nyberg tog hon såg då att infektionen hade varit högre tidigare.
Det är länge sedan han hade en fästing, för då ropar han på mej. och aldrig vi sett nån röd ring...