måndag 22 juli 2024

Ett tappat kakrecept!

 För många många år sedan bakade jag himmelskt goda småkakor. Så började jag banta och då bakade jag dem inte mera.

Men jag har drömt många gånger dom senaste åren att hitta receptet och baka dom igen. Igår rannsakade jag mitt minne. Vintern 2009 startade jag bantningen, så med andra ord bakade jag dem på hösten 2008, vi hade flyttat in i huset juli 2008 så det måste vara på hösten, för det var här jag bakade dem.

Då började jag söka i min blogg, för där skriver jag ju allt... och där var dom


Så nu idag har jag bakat dem



Nu skall jag försöka att bara äta en kaka om dagen och som ni ser så är det gjort. Tilläggas kan att dom åren gick jag ner 26 kilo och nu är det nog dags att göra det igen. Fast nu när man är äldre och orörlig så blir det svårt.  Fast en del säger att man skall njuta av ålderdomen också mens man lever...

Är det någon som vill prova på dessa kakor så heter dom 'Citrondrömmar' så det är bara att googla på dem. Mycket lättbakade är dom, det är bara att vara lite lätt på handen när man rullar ut dem till fingerstorleks rullor. Det blir 46 st av den satsen jag gjorde. 



Inga kommentarer: