måndag 2 januari 2023

Ett roligt Nyår!

 Casandra o Patrik med lilla Ebbe kom hem till oss på fredagen och bodde i gäststugan. Så den kvällen bjöd jag på lax i ugnen, det gillade dom.



På nyårsafton var han så finklädd i skjorta, han såg ut som en direktör när han satt i babysittern, slips blir det nästa år. Han smakade på hela menyn med läpparna, först lite skagen, sedan lite sås från rådjurssteken och till sist lite vaniljsås från äppelkakan. Allt gick ner med stor nyfikenhet inte några illa grimaser här inte. Om någon dag blir han 4 månader.



Han var så tyst och lugn på dagarna men på kvällen då skulle det knarras. Då hjälpte 'Babblarna' till att lugna ner honom. Helt otroligt hur det gick till.


Så fick vi en vacker nyårsdag med solsken i några timmar och då passade vi på att jobba på vedbacken. Patrik o Lennart tog hem stock från skogen. Sedan blev det klyvardags.


Så fick dom lära sig klyva veden. Dom har fixat en stor hög med ved åt sig som dom sedan skall hämta hem med släpvagn. Patrik hade aldrig hållit i en motorsåg men Lennart lärde upp honom, det klarade han galant sedan att kapa i rätta längder inför klyvningen.



Casandra lånade min utslitna halare med söndrig dragkjed det funkade också, svettiga blev dom.

Idag for dom hem och så blev det så tyst och stilla plötsligt.

Nu började jag det nya året med läkarbesök för mina sjuka axlar som jag haft i många år. Det har varit sjukare saker som jag måste fixa före dom. Jag fick båda axlar röntgade och när jag kom hem fick jag meddelande av läkaren att det visade tydlig artros i dom! Så han skrev remiss till ortoped. Och vips kom ett meddelande att den 1 februari skall jag till en sådan. Så hej vad det gick undan. Sedan återstår att se om dom vill satsa någon operation på en äldre kärring. Men när man inte kan sova på nätterna utan måste sätta mej i en vilfåtölj på morgonsidan, så axlarna får vila från min tyngd och svårt att tvätta håret och klä på sig, så jag hoppas på lite hjälp.


Nu är det slut på lyxiga middagar...


idag fick vi nöja oss med isterband med dillstuvad potatis. Det var gott det med...

God fortsättning på Er med det nya året.


Inga kommentarer: