onsdag 18 maj 2022

Sova sova sova...

Tror jag håller på sova slut på mej.

Går och lägger mej vid 23.00 tiden på kvällen, bara längtar dit. Sedan kan jag vara vaken nån timme på morgonen för att somna om och sova till 9. Skall kanske inte klaga för det är bättre nu än förr, innan operationerna och efter dom, när jag satt uppe flera timmar per natt.

Ändå måste jag ta en tupplur på eftermiddagen, så skönt att få göra det ändå. Kan det bero på klockan som jag fick av Casandra en sån där pulsklocka. Tänk varje morgon jag kollar på den, så har jag sovit bra och över 8 h. Även stegen kollar jag på, i min ålder får man vara glad att gå 5000 steg per dag och det lyckas jag med 'nästan' alla dagar.


Igår kvitterade jag ut min morsdagspresent!



Fick fotvård och tånaglarna målade, som är ett måste för mej. Fick även lite dekorationer på dem så nu mår mina fötter bra.



Så passade jag på att inhandla lite blommor från Eckerös blomhandel, förr var det billigare där men nu vete tusan om det är det, dom är kraftiga och fina ändå. Varje år säger jag att jag inte skall ha så mycket blommor att vattna för min katt/blom/postvakt när vi far bort. Nu får det räcka...


Nu är det dags att röra på sig igen. På fredag morgon far vi upp till stugan och göra i ordning för sommaren. Vi hoppas vi kan vara där lite mer denna sommar. I fjol i juni bytte jag höften och det var ett jobb för mitt resesällskap att få mej i och ur båten när vi var dit endast en vecka. Inte lär jag hoppa ur båten i år heller men bättre skall det gå.

Inga kommentarer: