torsdag 19 november 2020

Det är ett tag sedan jag skrev nåt...

 

Men vi går här hemma och inte mycket händer, bra är väl det förstås. Boule spelar vi på torsdagens eftermiddag inomhus och på söndag på vår utebana. Helt otroligt att vi har kunnat spela ute ända in i november.


Senaste söndag var vi sex tappra spelare, det gäller ju att klä sig rätt så går det bra. I mitten på mars måste vi lämna inomhuslokalen för coronan när skolorna stängde och då började vi spela ute i stället. Har hållit på sedan dess utomhus och bara en gång måste vi sluta när det regnade ordentligt. Så vädret kan vi inte klaga på.

Nu har det varit 10 plusgrader i nästan halva november, just nu senaste natten har det blåst ordentligt. Än är det inte nån 'snösmocka'  utlovat hos oss. Spännande att se vilken sorts vinter det blir i år.



Pelargonen som jag fick ta hand om i dess slutskede, den bara blommar och blommar. När det blir minusgrader ute så då får den krypa in i mitt förråd så får vi se om jag kan väcka den i vinter?


Lite tråkigt tycker jag det blir när man måste hitta på måltider alla dagar när man håller sig hemma. För gjorde vi nån tripp bort och fick vila upp sig men nu får man vacker stå vid spisen och röra i grytorna...


Så därför skall jag bjuda på ett enkelt och gott kycklingrecept. Kanske jag har gjort det förut men nu har jag inget minne av det.



Det här har varit en av mina favoriter sedan 90talet.



Dom skall puttra en god stund så det blir mört, så reder jag av med maizenamjöl innan servering.



Föredrar ris eller pommes till det. 


Corona läget på Åland är att i två veckor har det varit lugnt men i går kom 2 nya fall, som kommit hem  från ett annat land.  så vi har haft 44 fall nu från i våras. Men smittspårningen ledde till att bara en person till sattes i karantän och än har vi ingen samhällssmitta här. Tack o lov.

Inga kommentarer: