torsdag 20 februari 2020

Inget roligt med bältros!


Nu är jag inne på fjärde veckan och jag ser inget slut ännu.



Så här ser det ut på benet upp till låret. Googlar man så skriver dom att det är ovanligt att det sprids till nästa ben! Fast det har det gjort på mej. Så är det uppe på mitt ryggslut, typ ovanför rumpan som ett bälte över midjan eller om man säger över mina 'volanger'

På dagen är det någorlunda drägligt men på natten för djävulskt. Därför sitter jag uppe nu och skriver och gnäller av mig. Börjar det klia och bränna på ett ställe så kör jag antiseptiskt på enligt rekommendationer, fast börjar jag röra vid ett ställe så börjar det bränna och irritera på alla andra ställen som är utsatta.

Börjar kännas lite hopplöst att man skall drabbas av allt jäkla skit, kommer 'coronaviruset' hit till Åland är jag väl den som drabbas först!

Fast om jag står på benen den 1 mars så reser vi ner till Lanzarote på en vecka. Så det gäller att försöka  bli av med Bältrosen då...


Inga kommentarer: