lördag 11 mars 2023

Nu har vi varit hemma ett tag...

 Veckan på Teneriffa var trevlig och jag var nöjd när den var till ända.



Här en bild när vi var på väg ner. Tror det var en grann ö som vi flög över. Vädret var passligt för mej 25 grader på dagen och kanske 20 på kvällen. Det som är konstigt med mej nu förtiden är att jag inte svettas mera. Förr rann svetten hela tiden och jag gick våt i nacken så fort det gick över 22 grader. Nu fryser jag mera. Så är det väl när man blir gammal. Farten saktas ju också av.
På kvällarna var vi ut och kollade på uppträdande på restaurangerna i närheten. Vi såg kopior av Michael Jackson, Elvis Presley och Elton John. Elton John var samma gubbe vi såg där för 7 år sedan. Att han orkar!


Så gjorde vi ett besök i Jungle Park och såg dom uppträda med fåglar. Blev dåliga bilder när dom flög omkring men dom har två örnarna fick flyga lösa ett tag innan dom kom hem igen och fick mat.




Många fler sorter av fåglar var med i uppträdande. Så tittade vi på ett uppträdande av sjölejon.


En dag hyrde vi en dubbel moppe som vi gled runt på.



Det var inte senaste modell förstås. Lennart bokade den över nätet och dom levererade den vid 10.00 som vi önskade. Den skulle hämtas 17.30. Men det funkade inte Lennart stod en timme och väntade sedan ringde han honom och sade att han vill ha till baka 10 e för nu har du stulit en timme av mej. Han kom och tian hade han med sig. Så det blev 30 e att köra runt med den i 5 h. Den får bara köras på trottoarer och den går inte fort. Det är många rörelsehindrade där för det är så handikappsvänligt med alla trottoarkanter.



Här bodde vi på tredje våningen. rummet var inget att klaga på, fast internet var inte så bra man blev bortkopplad lite nu och då.



Här var hotellets pool, där passerade vi bara två ggr. Skulle aldrig lägga mej där och bränna upp mej.


Här är hotellet från ingången. Colon2 hette det. Så när vi skulle fara hem så gick det nog bra, bara att vi måste sitta och vänta 45 minuter i flyget innan det kunde starta. Vi fick inte komma till Arlanda för tidigt, det var snö som skulle plogas bort.
 Men hem kom vi på kvällen och Patrik hämtade oss och så sov vi över där så jag fick träffa lilla Ebbe som blivit 6 månader. Så följande dag i snöstormen tog vi oss till Grisslehamn och båten hem.


Då fick Lennart gå ut och skotta fram garageporten, medan jag satt i bilen och väntade med mina sandaler på. Trodde det skulle vara barmark så jag tog aldrig med några kängor. Men det ordnades det också...


Inga kommentarer: