onsdag 8 februari 2023

Hej igen... fast det var ett tag sedan.

 Den slöa vintern fortsätter, vi har varken värme eller kyla och snön lyser med sin frånvaro, fast det tycker mannen är bra. Misstänker att alla dom som betalar plogavgifter får inte valuta för sina pengar. Även plogarna får inte in några extra slantar i sin börs.

Vi var ingetdera, så nu går mannens krafter istället åt på vedbacken.



Vi får fin björkved med att elda med framöver. Det enda jag behöver anstränga mej med på vedbacken är att hålla ner en spak och trycka in en knapp när det skall klyvas. det klarar mina axlar av än så länge.



Innan vi får all denna björkved och en lite mindre hög till kapad och klyvt så är nog sommaren här. När dom gallrade vår skog så ville mannen behålla björkveden, det tyckte jag var smart för nu behöver han inte fälla träden själv. Bara och fara med gripen på traktorn och ta hem det till vedbacken.

Annars känner jag mej ännu mer som en invalid med mina axlar, efter jag träffat ortopeden och han sade att båda mina axlar var solklara fall för proteser. Den högra som värkt i 15 år den såg bedrövlig ut sade han, inget brosk och en konstig utväxt som inte skall vara där.

Kanske jag kan jämföras med ett gammalt träd, dom får också utväxter ibland som kalas 'vril'. Nu skall jag den 20 februari och magnetröntga axlarna, bilderna skall skickas till Åbo och dom får bestämma vilken axel dom vill ta först. Har svårt att bestämma själv. Det lär nog ta några månader innan det händer nåt. Före det skall jag ner till Teneriffa och glassa lite, första veckan i mars.

Så har jag fått hem min årsbok i bilder som jag gör, dom här bilderna är från februari i fjol.



Så till sist måste jag få visa en bild av Ebbe. Som hade gått på babysim och som avslutning hade dom tagit in en fotograf som tog bilder under vattnet, så stackars lilla Ebbe som måste dyka som avslutning.
Undrar om han fick ett fint dykmärke.


Nu kommer det några spännande dagar i soffan och få följa med VM i skidskytte, för det missar jag inte...

Inga kommentarer: