måndag 19 december 2022

Inne i den stressade julveckan nu...

 Men jag vägrar stressa, det hjälper inte. Skall börja i god tid med köttbullarna, kålrotslådan, så blir skinkan dan före julafton griljerad och så fixar jag mina sillar och jansson på julafton. Resten av julmaten får döttrarna ta med sig vad dom vill ha. Vi blir det vanliga gänget på ca 12 pers.



Den här helgen var lille Ebbe med mamma och pappa här. Dom skall fira julen med Patriks föräldrar, vi får vänta tills nästa år. men dom skulle komma och fira nyår med oss och det tackar man för...



Casandra sade att dom skulle sova i våra vilfåtöljer då, för dom var så bekväma...



Så över till mina uteliggardjur. Som blir min morgon-tv som jag har svårt att slita mej ifrån. Har två ekorrar som jag döpt till Piff och Puff så en fasantupp som heter Putte.


Koltrastarna och bergfinkarna är ännu namnlösa.


Jag måste ju alltid tappa lite nötter och frön runt fågelbordet. Idag handlade jag havre och en säck solrosfrön, havren till rådjuren, blir det lite ljusare ute kommer dom att fastna på bild också.


Inga kommentarer: