lördag 9 oktober 2021

Så blev man ett år äldre igen...

 Förr fasade jag för att fylla år, det gick så fort att först bli 60 usch, sedan kom 70!!! Men nu förstår jag att jag skall få vara glad att få vara med och fylla år. Alternativet är inte så bra än...



Av Petra fick jag fotvård och mina naglar målade, det kan behövas när resan ner till Portugal närmar sig. Så kom hon och August på middag, fiskgryta som slank ner bra...



Han här killen August snart 13 år och mitt yngsta barnbarn åt två stooora tallrikar fiskgryta, han släktas nog på sin mormor som tycker om god mat.



Av mannen fick jag en vindtunnel som stått på min önskelista länge, Men mycket knep och knåp att få den att rotera och sitta rakt och fint på båthustaket. Så nu kan jag se vad det blåser för vind.

Fick även en blombukett av honom, det hör inte till vanligheterna, kan nog räkna dom gånger jag fått det på min ena hand!


Nätet lade vi ut i går kväll när det var rätt vind, i morse när vi tog upp det så var det inte så mycket fisk men jäkligt mycket maneter, så det var tungt att dra upp det. I slutändan satte en stor gädda fast så den måste komma med hem. Men vi ringde en bekant som kom och tog vara på den.



4 kg gädda var det, den fileeade han upp åt sig och i samma runda tog han våra 4 abborrar och en sik och fileeade dem med. Nu börjar siken dyka upp och rom hade den också.

Men nu skall nordan börja blåsa igen och det är inte bra för oss att lägga då. Fast vi har hela november kvar att fånga lite mer sik och gös...

Inga kommentarer: