lördag 18 september 2021

Nu har husbilen Leona intagit sitt vinterkvarter...

 Nu fattas det bara enriset runt däcken så att inte några möss tar sig in och gör otyg där. Dom tycker inte om att krypa i stickigt enris.

Men vad det känns tomt, nu är det bara att vänta på våren, så får vi börja planera. Fast det har jag redan gjort. För när våren kommer vill jag åka 'Sagovägen' i Tyskland Den börjar i Bremen och slutar i Hanau och är 664 km lång. Alla städer på vägen har sagofigurer från Bröderna Grims Sagor inne i stan någonstans, Typ Råttfångaren från Hameln, skall även finnas på ett klockspel och på trottoarerna kan man hitta råttor. Så i vinter skall jag läsa på sagorna dom skrivit och om deras liv.


Sedan finns också Slottsvägen, där man kan besöka många slott, den vill jag också åka. Verkar finnas hur mycket som helst. Finns även Sparrisvägen, den tror jag att vi inte satsar så stort på, men man vet aldrig.



Nu har mannen fått bära in alla mina Penningträd så då får dom ha sin vintervila här. Han fasar redan för sommaren när om skall ut igen, för dom väger en hel del...



Ville har tagit sin höstposition i soffan, sover mer inne nu. Jag fasar för dom mörka höstkvällarna när han skall visa sina musfångster,  Nu har han varit snäll mot mej hela sommaren, bara en som han började knastra på under min säng, då flydde jag till badrummet.

Så började jag mitt tok att se på Netflix, Downton Abbey, så där sitter jag nu och kollar ett avsnitt per kväll. Vet ju vad som händer men måste bara se på dem ändå...


Inga kommentarer: