lördag 17 maj 2008

Panik med lyckligt slut...

For idag till KEA Market och skulle idka lite knapphandel,
ja ja, jag vet man skall gynna ortens butik.

När jag köpt min grädde och ostbit och en liter mjölk så skulle jag se om jag hade några pengar eller skall jag betala med kort?
Och vad fick jag se flera hundralappar av euro, vet ni om att dom är gröna!!!

Räknade snabbt igenom dem 4 st! Var kommer dom ifrån, sansade mej och betalade med mindre pengar som också fanns där.

Hur jag än funderade kom jag inte på varför jag hade så mycket pengar.

Frågade Lennart om han visste var dom kom ifrån, han brukar ha stenkoll på mig men nu satt han som ett frågetecken men såg glad ut!

Nu har stora börsen varit hemma i snart 4 veckor och lilla börsen legat i träda.

Funderade om jag var skyldig någon som väntade på pengarna men näää
Har jag ärvt eller vunnit, näää, har jag sålt nåt???

Jomen visst, bössan sålde jag och fick 405 ,00 för den, då ramlade poletten ner.

Tänk det känns som jag har sålt den två gånger.

Nu bygger man ett nytt hus och har i åtanke att göra den lite handikappsvänlig , för man blir inte yngre. Men vad spelar det för roll om minnet sviktar och inte kommer ihåg hur man skall köra upp sängen eller varför sitter duschhandtagen nära till eller varför har man breda dörrar, för att komma in med rollatorn....

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med lite extra lomme(fick)pengar! /pålle