torsdag 22 maj 2008

Lata dagar...

Får det bli nu ett tag känns riktigt skönt!

Gräset fick jag klippt idag men det är inte så farligt när man kan sitta på åkklipparen då tar det bra drygt en halvtimme.
Annat var det förr när man skulle gå med den, då tog det över två timmar, så då drog man sig lite och istället fick man kratta bort gräs.
Nu dammar jag över lite nu och då, så jag slipper kratta gräs.

Så har jag pysslat om min häst och bl.a. maskat av honom. Har varit så rädd att han skall få fång så jag har gjort en mindre hage till honom så han har knappt något grönt att äta.

Han hade börjat klia sig igen i början på maj, men nu när jag satte honom i den mindre hagen har klådan minskat avsevärt. Så jag misstänker att det gröna gräset är den största boven för hästarna som äter för mycket grönt gräs.
Så står han inne med myggnät för dörren på natten så dom tror jag inte har så stor skuld i hans klåda!

I morgon far Cyril hem till sitt sommarbete så det blir enklare att hålla efter Reykur.

Nu skall jag börja ladda för melodifestival skvalet. Vi får väl hoppas att Sverige och Danmark går vidare och även Island, då har vi hela Skandinavien med till final. Det skulle sitta bra, så att det inte bara blir öststaterna som vinner...

Och dagens snabba midddag blev tio spenatplättar in i micron och så lingonsylt på.
Till efterrätt en chokladpudding, bara att dra av locket.
Kan en middag bli enklare?

3 kommentarer:

Anonym sa...

En annan stekte 4,8 kg flask,2kg løk och skalade 4 kg potatis + sås och bønor./kram pålle

Anonym sa...

Hur många var ni som åt upp det?
4 pers kanske. Fläsk och päron mmmmmums/inger

Anonym sa...

Jag lagar mat till nio varvsarbetare från polen som ar till bornholm før att laga på båten.
Ida chili concarne 10 litter till frukost och kalkonbrøst 4kg med graddsås och lika många kg potatis och frysta gronsaker./kram