torsdag 29 maj 2008

Full fart


snart medvetslös...


Nu är klockan snart tolv och nu tar vi kväller.


Lennart har grävt på dagen, jag tvättade fönster och så var det så varmt ute så jag ville hålla mig inomhus.

Passade på att börja foga i kaklet i badrummet, har och göra några dar där inne.


Nu i kväll efter nio har vi gått ner med kamera i toarören för vi ville kolla var felet är när det ibland stockar till sig.


Och det vi fann efter två timmars jobb gör ingen glad.

En svacka under köksgolvet och det röret är gjutet i plattan så det kommer man inte åt.


Vi har levt med det sen 1983 tror jag det var första gången som vi märkte av det. Kommer så väl ihåg det för vi kom hem skittrötta från en Tysklandsresa med Apollo III fotbollsgäng.


Just nu orkar jag inte ens tänka på det.

Vi får fundera i morgon, fast vad är det ett fundera på? Det är bara att konstatera faktum.


godnatt zzzzzzzzz

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om det aldrig jævlas, så blir livet før ointressant!
pålle

Anonym sa...

ja du har nog haft dina motgångar du oxå gulle!
Men va tusan gör man åt de där då?Måste man bryta upp köksgolvet o byta nå rör där eller??/Petra

Anonym sa...

Ja och vårt liv är mycket intressant, just nu i alla fall. Och Pålle det blir kaffe med hemvete till mej och svensk limpa till Lennart.Vårt obligatoriska morgonmål.../inger

Anonym sa...

Det ær skønt med rutiner(ibland),ni behøver ju i alla fall inte stressa upp er øver vad ni ska ha till morgonmål før ni tar bara det samma som dom sista 7000 dagarna(ca 20 åren) !
jag har just serverat kycklingsoppan(kl1400)
pålle